Cesta Terex nabízí několik možností, jak si zkrátit či prodloužit plánovaný běžecký výlet. Trasa patří k obtížnějším už proto, že se tu neustále střídá stoupání a sjezdy a na trase není žádná možnost občerstvení. Nástup je možný ze silnice směrem do Polska, kde najdete mapu č. 26 Odbočka na cestu Terex. Pokud začnete u Startpointu E – U Biatlonového kolečka, odpadne vám sice starost s dopravou k mapě č. 26 Odbočka na cestu Terex, ale přibude vám 2 km stoupání po staré celní cestě podél silnice. Nezapomeňte cca po 2 kilometrech odbočit vpravo do lesa. Odbočka není značená, ale jistě ji nepřehlédnete. Dbejte, prosím, zvýšené opatrnosti při přecházení silnice před nastoupením na cestu Terex.

Základní okruh

Pokud máte správně namazáno a dostatek energie, můžete vyrazit na 6 km stoupání k prvnímu a současně poslednímu odpočívadlu KRNAP na cestě Terex u mapy č. 22 Bílá voda. Dalších 6 km očekávejte převážně stoupání s občasnými sjezdy až k mapě č. 18 Odbočka pod Voseckou. Pokud se rozhodnete zajít si odpočinout a občerstvit se na Voseckou boudu, musíte nejdříve zdolat 1 km stoupání, nebo můžete pokračovat v naší trase hned dále a užít si  nejdelší a nejkrásnější sjezd v západních Krkonoších celým údolím řeky Mumlavy. Na jeho konci můžete využít občerstvení u Mumlavských vodopádů nebo si zajít do některé z vašich oblíbených restaurací v Harrachově. Trasa končí u Startpointu C – Autobusové nádraží.

Varianty trasy:

1. Sjezd údolím Kamenice – nejpohodlnější a nejkratší varianta měří  13,9 km a čeká vás na ní převýšení  200 m na prvních 6 km trasy.  Je to jediná možnost, jak si cestu Terex zkrátit. U  jediného odpočívadla KRNAP u mapy č. 22 Bílá voda je nutno odbočit doprava a vrátit se do Harrachova údolím Kamenice. Připravte se na sjezd s rovnou pasáží uprostřed, který končí u mapy č. 29 Harrachovka. Zde můžete odbočit doprava a sjet ke Startpoitu D – Norma a výlet zde ukončit. Nabízí se ale také možnost pokračovat dále po cestě Harrachovka 2 km k Mumlavským vodopádům, kde se můžete zastavit, občerstvit nebo bez zastávky dojet na konec trasy u Startpointu C – Autobusové nádraží. Mapa

2. Kladová cesta – nejdelší a nejnáročnější trasa dlouhá 23 km. Vzhledem k délce trasy doporučujeme návštěvu Vosecké boudy, která se nabízí za polovinou trasy. Při sjezdu z Vosecké boudy odbočíte u mapy č. 17 Krakonošova snídaně vlevo na most přes řeku Mumlavu a vystoupáte 1 km po Kladové cestě k mapě č. 17 Heliport. Zde vás čeká krásný sjezd s rovinatou pasáží uprostřed, který končí v Rýžovišti u Startpointu F – Lesní zátiší. Mapa

logo Jeeplogo Region touristlogo Kudy z nudylogo KRNAPlogo Sportovní areál Harrachov

Cookies

Abychom poskytli co nejlepší služby, využíváme k ukládání a/nebo přístupu k informacím soubory cookies. Souhlas s používáním této technologie nám umožní zpracovávat údaje, jako je např. chování při procházení stránek na tomto webu, apod. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce webu. Kliknutím na tlačítko Souhlasím můžete souhlas udělit.

Nesouhlasím

Nastavení

Níže můžete zvolit, jaké typy cookies můžeme zpracovávat.

Technické cookies

Technické cookies jsou nepostradatelné pro správné fungování tohoto webu a nelze je tedy vypnout.
Zobrazit více informacíBez tohoto typu cookies by web nebylo možné správně využívat. Jedná se zejména o pomocné hodnoty znázorňující Vaše volby, nastavení a zobrazení jednotlivých prvků.

Analytické cookies

Analytické cookies nám pomáhají se neustále zlepšovat.
Zobrazit více informacíTento typ cookies slouží např. k analýze návštěv, výkonu webu nebo reklamních kampaní. Získaná data nejsme schopni spojit s konkrétním uživatelem a jsou tedy zpracovávány hromadně na úrovni obecné statistiky.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my a naši partneři, abychom Vám mohli nabídnout relevantní obsah.
Zobrazit více informacíPomocí marketingových cookies Vám můžeme zajistit relevantní nabídku. V případě, že tento typ cookies nepovolíte, nezajistíte tak, že se Vám již reklamní sdělení nebudou nabízet, ale nebudou pro Vás nejspíše zajímavá.