PRAVIDLA PRO POŘADATELE HROMADNÝCH AKCÍ V OKOLÍ HARRACHOVA A NA ÚZEMÍ KRKONOŠSKÉHO NÁRODNÍHO PARKU
Harrachov je centrem západních Krkonoš a jako takový láká řadu pořadatelů nejrůznějších hromadných akcí, nejčastěji závodů, od běhu přes paragliding až např. po skialpy. Protože se okolí Harrachova z velké části nachází na území Krkonošského národního parku, je třeba ke všem závodům získat povolení Správy KRNAP. Pro zjednodušení procesu schvalování jsme pro Vás připravili jednoduchý postup.
1. Rozhodněte se, zda je nezbytné, aby trasa vašeho závodu vedla pouze přes území národního parku. Harrachov může být výchozím místem i pro akce mimo KRNAP (pro určité typy sportů jsou tyto terény i mnohem vhodnější). Doporučujeme např. zkusit naplánovat trasu i západně od Harrachova směrem do Jizerských hor.
2. v případě, že se rozhodnete vést závod po území KRNAP, pro naplánování tras si nejprve otevřte veřejně dostupný GIS portál Správy KRNAP s vrstvou „hromadné akce“ pod vrstvou „Turismus“: https://ags.krnap.cz/mapy/prohlizecka/ Přístup je na něj možný i ze stránek www.krnap.cz. Zde zjistíte, kde je možné trasu vést a kde nikoli. Prostudujte si podmínky ke konání hromadných akcí zde: www.krnap.cz/sprava/planuji/akci/ a případně si stáhněte vzor žádosti zde: www.krnap.cz/sprava/sprava-krnap/formulare/
3. Oznamte záměr harrachovské radnici. Kontakt: TIC Harrachov, email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Po zapracování případných připomínek a dohodě na pořádání s harrachovskou radnicí podejte oficiální žádost na správu KRNAP.
4. Po získání povolení k uspořádání akce od Správy KRNAP a Města Harrachov může pořadatel začít informovat veřejnost o svém záměru.
V ŽÁDOSTI BY NEMĚLO CHYBĚT:
- datum konání,
- co nejpodrobnější popis akce (trasa, zázemí, kontrolní stanoviště, obecný časový rozvrh, kde budou stát diváci),
- jak bude akce zajištěna organizačně (počet a typ vozidel), jak bude trasa označena v terénu,
- maximální požadovaný počet účastníků akce
- u velkých akcí informace o tom, jak budou zajištěny toalety