Na Dvoračky – 17,8 km

Středně obtížná trasa, povrch převážně asfaltový,   cestou několik možností občerstvení a odpočinku, nejvyšší bod trasy Dvoračky 1 133 m.n.m

Oblíbená horská chata Dvoračky je cílem hned  první celodenní trasy. Od začátku až do konce půjdete po asfaltové silnici, pouze krátkou část před chatou Dvoračky se mění terén v lesní štěrkovou cestu.

Trasa začíná v centru Harrachova, odkud se vydáte směrem do Ryžoviště, kde se silnice začne mírně zvedat a dojdete až na rozcestí Ručičky. Zde máte možnost prvního občerstvení než se vydáte dále směrem na chatu Dvoračky. Od  Ručiček ke Dvoračkám cesta stále  mírně stoupá a poskytuje krásné výhledy  nejen na blízkou Rokytnici nad Jizerou, ale i vzdálenější Český Ráj, Ještěd, Lužické hory a  za dobré viditelnosti i vrcholky Českého středohoří. Cílem a současně nejvyšším bodem trasy je horská chata Dvoračky. Odtud se po nezbytném odpočinku a občerstvení vydáte  po žlutě značené cestě okolo chaty Světlanka, kde si můžete opět občerstvit, zpět na rozcestí Ručičky. Poslední možnost občerstvení před závěrečným klesáním do Harrachova je na rozcestí Studenov. Kolem lanové dráhy v Ryžovišti, která není v letním období v provozu, se po mírném stoupání dostanete k velkým skokanským můstkům s krásným výhledem na Harrachov, odkud je to již jen kousek do plánovaného konce v centru Harrachova.

Na Voseckou boudu – 22,1 km

Obtížná trasa, povrch převážně asfaltový,   omezené možnosti občerstvení a odpočinku zejména v druhé polovině cesty, nejvyšší bod trasy  Vosecká bouda 1 251 m.n.m

Při návštěvě Harrachova byste si neměli nechat ujít návštěvu Vosecké boudy. Téměř celá trasa je po asfaltové silnici, pouze 2 kratší úseky vedou lesní štěrkovou cestu a ještě užší lesní cestičkou.

Trasa začíná v centru Harrachova a vede Vás klidnou částí Harrachova, podél Bílé vody a harrachovského koupaliště až na Harrachovu cestu. Po ní se dostanete se k hlavní trase směrem k Mumlavským vodopádům, které jistě neprojdete bez alespoň krátkého zastavení. Mumlavská bouda či Bistro u Lišáka je vaše šance na občerstvení před další částí cesty, kdy plynulým mírným stoupáním po lesní silnici romantickým údolím řeky Mumlavy dojdete na křižovatku Krakonošova snídaně. Krakonošova snídaně je důležitá křižovatka cest, odkud se můžete vydat 4 směry.  Tentokrát si vyberete žlutou trasu směrem na Voseckou boudu. Připravte se na výraznější stoupání, Vosecká bouda je  cílem a současně nejvyšším bodem cesty. Za odměnu Vás zde čekají nádherné výhledy. U nohou máte celé údolí Mumlavy, na dosah západokrkonošské vrcholy od Lysé hory přes Plešivec po harrachovskou Čertovu horu, na západním obzoru hradbu Jizerských hor a Ještědu. Když máte štěstí, tak i za nimi vystupující vrcholy Lužických hor.

Doporučujeme Vám dobře se občerstvit, jelikož na cestě zpět až do Harrachova vás již nečeká žádná možnost občerstvení, kromě využití vlastních zásob. Z Vosecké boudy se vydáte zpět po lesní cestě a na prvním rozcestím odbočíte doprava na Janouškovu cestu, které se také říká TEREX. Terén zde mírně vlní až na most Kamenice, kde zahnete doleva a lesní cestou klesáním kolem řeky Kamenice kolem deskového vodopádu se dostanete zpět na asfaltovou silnici, která je již poslední částí dnešní trasy.

Za krkonošskými vodopády – 24,4 km

Obtížná trasa vedoucí do nejvyšších partií západních Krkonoš, povrch zčásti asfaltový, zčásti štěrkový, cestou několik možností občerstvení a odpočinku, nejvyšší bod trasy Harrachovy kameny 1 416 m.n.m.

Vzhledem k délce trasy naše trasa začíná na vrcholu Čertovy hory, kam se můžete vyvézt lanovkou a tím si usnadnit první stoupání a celodenní tůru si trochu zkrátit. Odtud se vydáte směrem na horskou chatu Dvoračky, kde cestou máte dvě možnosti občerstvení na Studenově a na  Ručičkách. Z Dvoraček pokračujete dále  do sedla Lysé hory a dále úbočím Kotle kolem tajemné Růženčiny zahrádky na Harrachovy kameny. Jsou nejvyšším bodem dnešní trasy a zastavení si zaslouží nádherné výhledy do daleké krajiny, na Kotel i do Velké Kotelní jámy. Již na dohled  máte památnou Mohylu Hanče a Vrbaty, nedaleko ní se nabízí se zastavení, občerstvení a odpočinek ve Vrbatově boudě. Naše trasa pokračuje po Bucharově cestě směrem na Labskou boudu kde minete nejvyšší  český  vodopád , který vytváří říčka Pančavy. Z Ambrožovy vyhlídky, která je mimo jiné přesně v polovině dnešní trasy, můžete  nahlížet do Labského dolu téměř z ptačí perspektivy- tedy pokud netrpíte závratí. Se zastávkou nebo bez zastávky vede trasa k Labské boudě a odtud na rozcestí u Čtyř pánů. V tuto chvíli začnete opouštět vrcholky Krkonoš a Harrachovou cestou údolím Velké Mumlavy klesáte na Krakonošovu snídani, odkud se po proudu řeky Mumlavy začnete blížit k Harrachovu. Zasloužené občerstvení po vrcholové tůře můžete dopřát ještě před koncem trasy přímo u Mumlavských vodopádů, nebo v některé z mnoha restaurací v Harrachově.

Na Sněžné jámy – 28,3 km

Nejobtížnější trasa vedoucí na hlavní krkonošský hřeben  s česko- polskou hranicí. Povrch zčásti asfaltový, zčásti štěrkový, cestou několik možností občerstvení a odpočinku, nejvyšší bod trasy Sněžné jámy 1 481 m.n.m.

Trasa začíná v centru Harrachova a zpočátku Vás vede klidnou částí města podél Bílé vody a harrachovského koupaliště až na Harrachovu cestu. Po ní se dostanete se k hlavní trase směrem k Mumlavským vodopádům, které jistě neprojdete bez alespoň krátkého zastavení. Mumlavská bouda či Bistro u Lišáka je vaše šance na občerstvení před další částí cesty, kdy plynulým mírným stoupáním po silnici proti proudu řeky Mumlavy dojdete na křižovatku Krakonošova snídaně. Tady začíná vaše opravdové stoupání na vrcholky Krkonoš. Na Vosecké boudě si můžete odpočinout, občerstvit se užít si nádherné výhledy nejen na Čertovu horu ale také na celé údolí Mumlavy a vzdálený Ještěd, Jizerské a Lužické hory.

Dále pokračujete ve stoupání ke Svinským kamenům, kde se napojíte na hřebenovku – Cestu česko-polského přátelstí po které se dostanete k nejvyššímu bodu a cíli dnešní trasy, kterým jsou impozantní Sněžné jámy. Z vyhlídky terasy se nabízí jedinečný pohled do Sněžných jam a Polska a panoramata středních a východních Krkonoš. Vaše cesta povede dále přes Labskou boudu na pramen Labe až k rozcestí u Čtyř pánů. V tuto chvíli začnete opouštět vrcholky Krkonoš a Harrachovou cestou údolím Velké Mumlavy klesáte na Krakonošovu snídani, odkud se po proudu řeky Mumlavy začnete blížit k Harrachovu. Zasloužené občerstvení po vrcholové tůře můžete dopřát ještě před koncem trasy přímo u Mumlavských vodopádů, nebo v některé z mnoha restaurací v Harrachově.

Za krásnými výhledy – 19 km

Středně obtížná trasa s různými druhy povrchu, od asfaltové silnice, přes lesní cesty, cestičky a také nezpevněné kamenité stoupání.  Cestou několik možností občerstvení a odpočinku, nejvyšší bod trasy  sedlo Zadního Plechu 1 186 m.n.m.

Pěší tůra Vás zavede z centra Harrachova až pod vrchol Zadního plechu, místo s nádhernými výhledy na všechny světové strany.  Hned na prvním úseku trasy Vás čeká náročnější výstup v kamenitém terénu kolem skokanských můstků který vás přivede k odrazové ploše mamutího můstku. Za odměnu ale můžete zažít pocit jaký má skokan na lyžích, který při odrazu vlastně nevidí, kam padá. Dále pokračujete po asfaltové cestě mírným stoupáním až na sjezdovku , kde se nachází  dřevěná vyhlídková plošina s krásným výhledem na Harrachov. Po výstupu se můžete zaslouženě občerstvit v bufetu na vrcholu Čertovy hory.  Nabízí se také možnost výstup si usnadnit , předchozí část vynechat a vyvézt se pohodlně lanovkou z Harrachova až na vrchol Čertovy hory. Vaše cesta pokračuje po hřebenu kolem Janovy skály s omezeným výhledem na rokytnickou stranu, dále přes  rozcestí  Studenov na Ručičky, kde všude máte možnost dalšího občerstvení.

Z tohoto místa vás čeká stoupání po žluté turistické značce do sedla Zadního Plechu,  cíl a současně nejvyšší bod dnešní trasy.  Cestou si lze užít krásné výhledy  nejen na blízkou Rokytnici nad Jizerou, ale i vzdálenější Český Ráj, Ještěd, Lužické hory a  za dobré viditelnosti i vrcholky Českého středohoří. Ze sedla trasa pokračuje klesáním po kamenité cestě na Krakonošovu snídani, kde máte další možnost občerstvení, než se vydáte na cestu podél Mumlavy až k Mumlavským vodopádům. Odtud se dáte po žluté značené lesní cestě, která vede nad bývalými šachtami harrachovských dolů a  s dosud patrnými pozůstatky těžební činnosti.

Tato  lesní cesta končí v Ryžovišti, odkud již pohodlně po silnici zamíříte zpět do centra Harrachova.

Polskou stranou Krkonoš – 17,9,km

Středně obtížná trasa vedoucí  polskými severní svahy Krkonoš. Povrch  je většinou  písčitokamenitý, pouze závěrečný sestup je po asfaltové silnici. Cestou několik možností občerstvení a odpočinku, nejvyšší bod trasy  vrchol Szrenica 1347 m.n.m.

Na začátek trasy v sousedním Polsku se můžete dopravit vlakem nebo využít harrachovské taxislužby. Vzdálenost z vlakové stanice v Polských Jakuszycích na začátek dnešní trasy je přibližně 1km a vede po zelené značce. Podobně jako v ostatních případech půjdete dnes cestami  s různými druhy povrchů od asfaltových silnic přes lesní cesty a  kamenité cestičky, ale dnes také po dřevěných chodníčcích.

Mírným stoupáním lesní cestou kolem jezírek se cesta postupně změní v  užší cestičku a dovede vás k Ovčím skálám, což je úžasný skalní útvar. Dále pokračujete po zelené trase přes polské sjezdovky na Hala Szrenicka, kde se můžete poprvé na cestě občerstvit a ochutnat něco málo z polské kuchyně.  Vaše cesta pokračuje po červené trase a čeká Vás nejprudší výstup na nejvyšší bod  a cíl dnešní trasy, polskou Szrenicu. Odtud máte  jako na  dlani celé Krkonoše až po Sněžku (pro nás nezvykle z polské strany), navíc celé polské podhůří , celé sousední Jizerské hory a za opravdu dobré viditelnosti i vzdálenější Lužické hory a  nejvyšší vrcholy Českého středohoří. I zde se nabízí možnost občerstvení v samoobslužné restauraci. Od tohoto bodu vás již čeká klesání a návrat přes Voseckou boudu, Krakonošovu snídani podél Mumlavy kolem Mumlavských vodopádů zpět do Harrachova.

Do Rokytnice – 15,7km

Středně obtížná trasa (při využití lanovky na Čertovu horu lehká trasa). Povrch zčásti asfaltový, zčásti štěrkový, cestou několik možností občerstvení a odpočinku, nejvyšší bod trasy  Čertova hora 1 020 m.n.m.

Na této trase vás zavedeme do sousední Rokytnice nad Jizerou na Pašeráckou stezku.  Dnešní terén bude z velké části po asfaltové silnici, ale nevyhnete se travnatému sestupu po sjezdovce a naopak výstupu lesní cestou po Pašerácké stezce.

Jelikož vás z Rokytnice nad Jizerou čeká náročné stoupání, doporučujeme usnadnit si začátek trasy a z Harrachova se lanovkou pohodlně dostat na vrchol Čertova hory, kde má naše trasa začátek a plynulým klesáním po sjezdovce, kde záhy nevynechte návštěvu vyhlídky, ze které máte nádherné výhledy na město Harrachov, západní výspy Krkonoš a Jizerské hory. Nedaleko vyhlídky trasa opouští sjezdovku a pokračuje vlevo  lesními cestami zpočátku po rovině, později s kopce až do Rokytnice nad Jizerou, kde si můžete prohlédnout sousední městečko. Přitom je dobré se občerstvit se v některé z místních restaurací před tím než budete pokračovat na Pašeráckou stezku. Zde se na 4 zastaveních dozvíte spoustu zajímavých informací o historii pašování v Krkonoších a také o samotných pašerácích, kteří byli ve své době mezi krkonošským lidem velmi oblíbení. Stezka vás zavede na rozcestí Ručičky, které může být dalším občerstvovacím zastavením před závěrečným klesáním do Harrachova přes Ryžoviště.

logo Jeeplogo Region touristlogo Kudy z nudylogo KRNAPlogo Sportovní areál Harrachov

Cookies

Abychom poskytli co nejlepší služby, využíváme k ukládání a/nebo přístupu k informacím soubory cookies. Souhlas s používáním této technologie nám umožní zpracovávat údaje, jako je např. chování při procházení stránek na tomto webu, apod. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce webu. Kliknutím na tlačítko Souhlasím můžete souhlas udělit.

Nesouhlasím

Nastavení

Níže můžete zvolit, jaké typy cookies můžeme zpracovávat.

Technické cookies

Technické cookies jsou nepostradatelné pro správné fungování tohoto webu a nelze je tedy vypnout.
Zobrazit více informacíBez tohoto typu cookies by web nebylo možné správně využívat. Jedná se zejména o pomocné hodnoty znázorňující Vaše volby, nastavení a zobrazení jednotlivých prvků.

Analytické cookies

Analytické cookies nám pomáhají se neustále zlepšovat.
Zobrazit více informacíTento typ cookies slouží např. k analýze návštěv, výkonu webu nebo reklamních kampaní. Získaná data nejsme schopni spojit s konkrétním uživatelem a jsou tedy zpracovávány hromadně na úrovni obecné statistiky.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my a naši partneři, abychom Vám mohli nabídnout relevantní obsah.
Zobrazit více informacíPomocí marketingových cookies Vám můžeme zajistit relevantní nabídku. V případě, že tento typ cookies nepovolíte, nezajistíte tak, že se Vám již reklamní sdělení nebudou nabízet, ale nebudou pro Vás nejspíše zajímavá.